ReSound® lanserer kamuflasjedesign for p sikre ytterligere persontilpasning
GN ReSound kunngjorde nylig på Joint Defense Veterans Audiology Conference (JDVAC) i St. Louis at selskapets Smart Hearing-løsninger er tilgjengelig i tre nye kamuflasjedesign. Disse nye designene utvider mulighetene for persontilpasning tilgjengelig for brukere av ReSound LiNX2™, verdens smarteste høreapparat med Made for iPhone®-tilkobling, og ReSound ENZO2™, det mest avanserte super power-høreapparatet for personer med stort til alvorlig hørselstap.

14. mars 2016

ReSound Smart Hearing høreapparater er utviklet for å fungere selv under de mest utfordrende lytteomgivelsene, og høre lyder slik naturen la opp til. Bak øret- (BTE) og mottaker i øret-modellene (RIE) for ReSound LiNX2 og ReSound ENZO2 tilbys i tre kamuflasjeinspirerte mønster: Desert Camo, Forest Camo og Ocean Camo. De nye designene er tilgjengelig gjennom audiografer, og vil være tilgjengelig gjennom Department of Veterans Affairs (VA) og Department of Defense den 1. mai.

I denne anledning donerer ReSound 25 000 USD til Fisher House Foundation, en organisasjon som tilbyr et sted å være for familien til pasienter som mottar medisinsk behandling ved større militærsykehus. Hjemmene tilbyr tidsbegrenset gratis overnatting, slik at familiene til pasientene kan være i til stede under en medisinsk krise.

"Fisher House Foundation er glad for partnerskapet med ReSound som støtter våre soldater, veteraner og deres familier," sa Ken Fisher, Chairman og CEO i Fisher House Foundation. "Alle kamper kjempes ikke ute på slagmarken. En medisinsk krise, den mest personlige kampen av alle, kan ramme en venn eller familiemedlem helt ut av det blå. Det er her Fisher House kommer inn, et sted de påførende kan bo gratis i en begrenset periode. ReSounds bidrag vil hjelpe oss i vårt arbeid."

"I ReSound har vi alltid designet med brukerne i hodet. På samme måte som teknologien i ReSounds Smart Hearing høreapparater tilpasser seg etter brukerens livsstil og endrede lytteomgivelser, utvider vi vårt tilbud av design for å tilfredsstille enda flere preferanser," sa Kim Lody, president, ReSound North America. "Vi er svært glade over å kunne lansere disse kamuflasjefargede alternativene. Gjennom vårt partnerskap med Fisher House Foundation er vi stolt over å kunne støtte en organisasjon som gjør så mye for våre veteraner og soldater."

Ifølge VA er hørselstap og tinnitus, en summing eller ringing i ørene, det vanligste helseproblemet blant USAs 21,8 millioner veteraner. Hearing Health Foundation estimerer at problemet berører 60 % av USAs veteraner og minst 1 av 10 av alle voksne amerikanere, både veteraner og sivile.

JDVAC-konferansen er den største årlige begivenheten for VA-audiografer og audiografer fra de militære tjenestene, i år arrangert i St. Louis i perioden 22.–24. februar, hvor fokus er på pasientpleie, opplæring og forskning.

ReSounds revolusjonerende høreapparatteknologi er tilgjengelig gjennom et globalt nettverk av audiografer, og for veteraner gjennom VA eller aktive soldater gjennom Department of Defense. Mer informasjon om ReSounds utvalg av Smart Hearing høreapparater er tilgjengelig på www.resound.com.

Om ReSound
GN ReSound er en ledende utvikler og produsent av innovative høreapparatløsninger, som lar brukerne høre mer, gjøre mer og være mer enn de noen gang trodde var mulig. Selskapet har revolusjonert næringen gjennom sine ReSound Smart™ Hearing høreapparater, som leverer imponerende lyd og gir personlig frihet til brukerne gjennom trådløs tilkobling til smarttelefon og nettbrett. GN ReSound er del av GN Group, som består av en unik portefølje av medisinske lydløsninger, samt lydløsninger rettet mot det profesjonelle og private markedet, som gjør lyden bedre gjennom forskning, innsikt og ekspertise.

Om Fisher House Foundation

Fisher House Foundation er et nettverk av hjem hvor familiene til soldater og veteraner kan bo gratis i en tidsbegrenset periode, mens deres familiemedlem mottar behandling. Siden etableringen har programmet spart familiene for 310 millioner USD i kostnader til overnatting og transport. Fisher House Foundation driver også Hero Miles Program, som bruker donerte bonuspoeng hos flyselskaper til å fly familiemedlemmene til skadede soldater til sykehuset, samt Hotels for Heroes-programmet som bruker donerte hotellpoeng på familier som har behov for gratis overnatte nær medisinske senter. Stiftelsen administrerer også et stipendprogram som støtter andre militærrelaterte veldedige organisasjoner og stipender til barn og ektefeller av soldater, samt barn av drepte eller skadde veteraner. For mer informasjon, se www.fisherhouse.org.